talk about the differences between schools in vietnam in the past and our present schools
0 bình luận về “talk about the differences between schools in vietnam in the past and our present schools”
$@Shiro$
Schools in Vietnam are gradually evolving. Of course, schools in the current courses will change. Previously, schools often arranged fixed educational programs, containing knowledge imposed from Outside and on top of the student body, it was like an old storage compartment with compartments – dragging dosage based on adult experience. The teacher just pulls each compartment, and passes it on to the students at the same time according to the requirements from above.But now, the school has improved, the curriculum content must be designed from the scriptures. Therefore, it must be different from place to place, and the form of pedagogy in each place must be different. In other words, it is not possible to impose a single detailed national program for all students of all places, it is not possible to apply a form of pedagogical approach to all students. said that the progress at Vietnamese schools was better than before.
Dịch:
Trường học ở Việt Nam đang dần phát triển.Tất nhiên là trường học ở khóa khứ lắn hiện tại sẽ thay đổi .Trước đây các nhà trường thường sắp các chương trình giáo dục được cố định, hàm chứa các kiến thức được áp đặt từ bên ngoài và bên trên lên học sinh, nó tựa như một cái kho chứa đồ cũ với những ngăn – kéo theo liều lượng dựa trên kinh nghiệm của người lớn. Người thầy chỉ việc lôi từng ngăn, và truyền lại cho học sinh một cách đồng loạt theo yêu cầu từ phía trên.nhưng hiện nay,nhà trường đã có tiến bộ hơn,nội dung chương trình giảng dạy phải được thiết kế từ những kinh nghiệm này, do vậy, nó phải là mỗi nơi phải mỗi khác, hình thức sư phạm mỗi nơi cũng phải mỗi khác. Hay nói cách khác, không thể áp đặt một chương trình quốc gia chi tiết chung cho tất cả học sinh của tất cả các nơi, không thể áp dụng một hình thức phương pháp sư phạm cho tất cả các học sinh.Đó cũng có thể nói là những tiến bộ ở các trường Việt Nam tiến bộ hơn trước.
$@Shiro$
Schools in Vietnam are gradually evolving. Of course, schools in the current courses will change. Previously, schools often arranged fixed educational programs, containing knowledge imposed from Outside and on top of the student body, it was like an old storage compartment with compartments – dragging dosage based on adult experience. The teacher just pulls each compartment, and passes it on to the students at the same time according to the requirements from above.But now, the school has improved, the curriculum content must be designed from the scriptures. Therefore, it must be different from place to place, and the form of pedagogy in each place must be different. In other words, it is not possible to impose a single detailed national program for all students of all places, it is not possible to apply a form of pedagogical approach to all students. said that the progress at Vietnamese schools was better than before.
Dịch:
Trường học ở Việt Nam đang dần phát triển.Tất nhiên là trường học ở khóa khứ lắn hiện tại sẽ thay đổi .Trước đây các nhà trường thường sắp các chương trình giáo dục được cố định, hàm chứa các kiến thức được áp đặt từ bên ngoài và bên trên lên học sinh, nó tựa như một cái kho chứa đồ cũ với những ngăn – kéo theo liều lượng dựa trên kinh nghiệm của người lớn. Người thầy chỉ việc lôi từng ngăn, và truyền lại cho học sinh một cách đồng loạt theo yêu cầu từ phía trên.nhưng hiện nay,nhà trường đã có tiến bộ hơn,nội dung chương trình giảng dạy phải được thiết kế từ những kinh nghiệm này, do vậy, nó phải là mỗi nơi phải mỗi khác, hình thức sư phạm mỗi nơi cũng phải mỗi khác. Hay nói cách khác, không thể áp đặt một chương trình quốc gia chi tiết chung cho tất cả học sinh của tất cả các nơi, không thể áp dụng một hình thức phương pháp sư phạm cho tất cả các học sinh.Đó cũng có thể nói là những tiến bộ ở các trường Việt Nam tiến bộ hơn trước.