write a short paragraph about the differences in entertainment activities of children these day and in the past
DÙNG TỪ NGỮ CỦA MÌNH NHÉ CÁC BẠN
write a short paragraph about the differences in entertainment activities of children these day and in the past
DÙNG TỪ NGỮ CỦA MÌNH NHÉ CÁC BẠN
Tiếng Việt:
Trước đây, trẻ em chỉ có những trò chơi dân gian như đuổi bắt, kéo co, nhảy dây, v.v. Bởi vì sự thiếu điều kiện của trẻ em thời đó, cũng do lúc đó Việt Nam chưa phát triển nên trẻ em không có cơ hội tiếp xúc với trò chơi nước ngoài. Ngày nay, ngành giải trí cho ra nhiều sản phầm đồ chơi điện tử, mô hình, bài, thẻ,v.v. Các trò chơi cũng không còn bó buộc trong khuôn khổ mà phát triển nhiều hướng. Thay vì ngày xưa, trẻ em phải chơi ở ngoài, nhưng bây giờ thế hệ trẻ em có các đồ chơi và thích ở nhà hơn, điều này làm các em ít khỏe mạnh và ít cơ hội tiếp xúc với các bạn đồng trang lứa. Ngoài ra, trẻ em ngày nay cũng hay chơi máy tính, điện thoại, điều này dễ dẫn đến hiện tượng nghiện điện tử. Noài ra, các mặt hành đồ chơi kém chất lượng nhập từ nước ngoài cũng rất đáng chú ý.
Tiếng Anh:
In the past, children only had folk games like chasing, tug of war, jumping rope, etc. Because of the lack of conditions of children at that time, also because Vietnam was not developed at that time, children did not have the opportunity to interact with foreign games. Today, the entertainment industry produces many electronic toys, models, cards, cards, etc. The games are no longer confined to the framework but develop in many directions. Instead of the old days, children had to play outside, but now the generation of children have toys and prefer to stay at home, which makes them less healthy and less likely to interact with their peers. In addition, today’s children also often play on computers and phones, which easily leads to electronic addiction. In addition, the quality of toys imported from abroad is also very noticeable.
@Kenngo347
Không sao chép nè
Xin hay nhất
In the past, children only had folk games like chasing, tug of war, jumping rope, etc. Because of the lack of conditions of children at that time, . Today, the entertainment industry produces many electronic toys, models, cards, cards, etc.