-Dịch: 1. Qualities The lesson contributes to fostering in students qualities such as kindness, hard work, honesty, responsibility , … through a num

-Dịch:
1. Qualities
The lesson contributes to fostering in students qualities such as kindness, hard work, honesty, responsibility , … through a number of specific manifestations as follows:
– Show friendliness and harmony with friends; love and respect teachers; Respect the difference between you and everyone.
– Know how to prepare learning materials and tools and actively participate in group activities. Do not arbitrarily use your colors, artwork and utensils without your consent.
– Share honestly your thoughts and feelings, show your appreciation for your products and artwork, yours and others.
2. Capabilities : Lessons contribute to the formation and development of the following competencies:
2.1. Artistic ability
– Recognize the shape and facial features of the students in the group/class.
– Draw your portrait with available strokes and colors, initially know how to express your portrait characteristics at a simple level .
– Share your feelings about your paintings; know about the application of portrait painting to life.
2.2. General Abilities
– Autonomy and self-study capacity: Know and prepare enough tools and materials for learning, take initiative in learning activities.
– Ability to communicate and cooperate: Know with you to exchange, discuss and comment on facial features and products, art works.
– Ability to solve problems and create: Know how to use tools and paintings to practice creating products.
2.3. Other Special Ability
– Language ability: Use the language to describe your face and exchange and share in learning.
– Physical ability: manifested in hand activities in the skills of manipulating lines, shapes, colors , …

0 bình luận về “-Dịch: 1. Qualities The lesson contributes to fostering in students qualities such as kindness, hard work, honesty, responsibility , … through a num”

  1. 1. Phẩm chất

    Bài học góp phần bồi dưỡng ở HS các phẩm chất như nhân ái, chăm chỉ, trung thực, trách nhiệm,… thông qua một số biểu hiện cụ thể sau:

    – Thể hiện sự thân thiện, hoà đồng với các bạn; yêu mến, quý trọng thầy cô; tôn trọng sự khác biệt giữa các bạn và mọi người.

    – Biết chuẩn bị đồ dùng, dụng cụ học tập và tích cực tham gia các hoạt động của nhóm. Không tự tiện sử dụng màu sắc, hoạ phẩm và đồ dùng của bạn khi chưa được bạn đồng ý.

    – Chia sẻ chân thực suy nghĩ, cảm nhận của mình, thể hiện sự trân trọng sản phẩm, tác phẩm mĩ thuật của mình, của bạn và người khác.

    2. Năng lực: Bài học góp phần hình thành, phát triển các năng lực sau:

    2.1. Năng lực mĩ thuật

    – Nhận biết hình dạng, đặc điểm khuôn mặt của các bạn trong nhóm/lớp.

    – Vẽ được chân dung bạn bằng nét và màu sắc sẵn có, bước đầu biết thể hiện đặc điểm chân dung của bạn ở mức độ đơn giản.

    – Chia sẻ được cảm nhận về bức tranh của mình, của bạn; biết trao đổi về ứng dụng của tranh chân dung vào cuộc sống.

    2.2. Năng lực chung

    Năng lực tự chủ và tự học: Biết và chuẩn bị đủ đồ dùng, vật liệu để học tập, chủ động trong hoạt động học.

    Năng lực giao tiếp và hợp tác: Biết cùng bạn trao đổi, thảo luận và nhận xét đặc điểm khuôn mặt và sản phẩm, tác phẩm mĩ thuật.

    Năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo: Biết sử dụng công cụ, hoạ phẩm để thực hành tạo nên sản phẩm.

    2.3. Năng lực đặc thù khác

    – Năng lực ngôn ngữ: Sừ dụng được ngôn ngữ mô tả khuôn mặt bạn và trao đổi, chia sẻ trong học tập.

    – Năng lực thể chất: biểu hiện ở hoạt động tay trong các ở kĩ năng thao tác vẽ nét, hình, màu,…

    Bình luận

Viết một bình luận